Sunday, April 26, 2009

Waar wonen op Aruba


Sinds een jaar zijn we woonachtig op Aruba. Zonder enige accomodatie van te voren te regelen zijn we vertrokken. Na veel zoeken na woningen op internet leek het ons beter om op Aruba zelf te zoeken. Op internet is het aanbod van woningen niet volledig en tevens wordt er vaak gevraagd om een contract voor minimaal 6 maanden te tekenen.

Wanneer je op Aruba aan komt is het een optie om voor een aantal nachten te verblijven bij Perle d'Or of Blue Village. Dit zijn accomodaties waar vooral veel stagiaires wonen. Ben je zelf stagiaire dan zijn deze plekken ideaal om snel veel mensen te leren kennen. De huur is hier gemiddeld AFL 700 per maand.

Als je eenmaal op Aruba bent is het erg gemakkelijk om snel een woning te vinden. Er zijn veel appartementen en studio's beschikbaar. Probeer iets te vinden in Noord, dit is een van de betere omgevingen van Aruba: dichtbij de stranden, hotels en uitgaansleven. Appartementen en studio's zijn vaak redelijk goedkoop om te huren. Voor AFL 800-1200 zijn veel appartementen te huur om met 2 personen te wonen.

Houd er rekening mee dat, ondanks de korte afstanden, een auto op Aruba een must is. De wegen hebben geen fietspaden. Het rijden van een scooter en brommer is erg gevaarlijk en lopen is gezien de warmte niet echt aan te raden. Je kan een auto huren voor ongeveer AFL 600 - 800 per maand, of een auto kopen voor AFL 2000-... Als je een auto koopt, laat je dan vooral goed adviseren door iemand die er verstand van heeft. Afdingen is normaal, als je een bod doet op een auto dan vinden mensen het normaal als je minstens AFL500 onder de vraagprijs gaat zitten.

Een goede website voor het zoeken naar auto's en appartementen is http://www.arubamatch.com/

Voor meer informatie over werken op Aruba klik hier of hier

Voor meer informatie over uitgaan, restaurants & bars, zie venuexperience.

Succes!

5 comments:

  1. Leuke en informatieve blog! Ik ben van plan om in januari naar Aruba te vertrekken en ben al enkele sites tegen gekomen waar ik een woning kan huren. Ik zou ook graag willen werken, maar zo'n vergunningsaanvraagperiode duurt best lang.

    Als ik nog vragen heb mag ik ze dan aan je stellen?

    Met vriendelijke groet,

    Sebas

    ReplyDelete
  2. Hoi Hoi,

    Dit is informatie wat ik moeilijk kan vinden op alle site.. dank je...
    Ik ben al een hele tijd aan het rondsnuffelen voor informatie over Aruba..
    We zijn erg geintereseerd om er te gaan wonen met ons gezinnetje...ik ben erg geintereseerd naar de levensonderhoud daar, is het duur/goedkoop en hoe is de gezondsheidzorg? Toekomst mogelijkheden voor ns en zowel voor onze kids?
    kortom een heleboel vragen....
    Hoe bevalt het jullie daar?
    Waar ben je tegenaan gelopen in je proces....
    enz enz enz... (sorry)
    Het maakt er niet makkelijker op dat we nu al meer dan 5 jaar Canada wonenen inmiddles dus twee kleine canadeesjes hebben. (wij zijn nog steeds Nederlanders met een verblijfsvergunning in Canada)
    Ik zou graag contact met je willen houden om wat meet te weten te komen, hopelijk sta je hier voor open...
    Mijn naam is Marieke en ik ben 30 jaar...
    In ieder geval alvast hartsikke bedankt met de info die je gegeven hebt via je blog en hopelijk to emails....

    Marieke de Klein
    145-52009 RR214
    Sherwood Park
    Alberta, Canada
    T8E1A2
    (E) vdhurk@wildroseinternet.ca

    ReplyDelete
  3. Sorry beetje late respons we wonen nog steeds op aruba! Ik heb onlangs ook een nieuw artikel geschreven met alle informatie over de beste restaurants & bars...

    http://www.venuexperience.com/city-guides/aruba-ariba

    veel leesplezier!

    ReplyDelete
  4. It's really an informative and well described post. I appreciate your topic for blogging. Thanks for sharing such a useful post.

    ReplyDelete